Monday 21 August 2017

Trading Stamp System


handelsstämpel.451-4 a 1 ger ett undantag till testet för alla händelser för skattebetalare som utfärdar handelsstämplar eller premiumkuponger som kan återlösas av skattebetalaren i varor, kontanter eller annan egendom. Många tyska butiker vid den tiden hade jag haft handelsfrimärken inlösningsbar för varor i slutet av året men Theo sa att kunderna vill ha billighet året runt. Så vad som började så enkelt med handelsfrimärken växte för att nå dagens strukturerade belöningar program som Payback som har bindningar med flera återförsäljare och kedjor av butiker spridda över länder. Det sätts 1965 och hon spelar syster till en hemmafru som har vunnit en miljon handels frimärken och har bjudit in familj, vänner och grannar för att hjälpa henne att hålla dem i samlingshäftet och ställa platsen för en skvälls kväll , banter och sedimentering av gamla poäng och världens tillstånd. Begreppet beräknade framtida inlösen innebär antalet utestående frimärken eller kuponger i slutet av ett sådant år som skattebetalaren rimligen e stimuleras kommer slutligen att presenteras för inlösen. VD 1962 och handelsfrimärken hade långsamt infiltrerat den brittiska marknaden sedan 1958 - men kontroversen över presentfrimärken var på väg att explodera på nordöstra shoppingområdet. Stämplar visade sig vara rätt för tiden och svepte nationen i en våg av dramatisk tillväxt. ÄVEN när han gjorde replika av s H-handelsstämplarna Andy Warhol 1928-1987 arbetade aldrig små, så det passar att Phaidon Press har producerat Andy Warhol GIANT Size, ett fantastiskt massivt kompendium av mer än 2.000 bilder av Pittsburghs infödda s konst och livet är tome 17 tum och 13 tum och väger en rejält 15 pund. Edward Stanley Gibbons började handla frimärken från ett litet skrivbord i sin pappas kemistaffär i Plymouth 1856 , 16 år efter att världens första frimärke, Penny Black, utfärdades. Det var så länge som det företagande företaget introducerade handelsstämplar. Bara om ingenstans går en gallon gas för två dollar och de d Inte ens slänga in handelsfrimærare anymore. Han blev Minnesota s första miljardären, genom Gold Bond-frimärken som bygger upp sin start, Carlson Cos. THE TRADING STAMP STORY eller När Trade Stamps Stuck 2000, 2013 av Jeff R Lonto. I NTRODUCTION-- Vad är handelsstämplar i alla fall Handelstämplar, papperskuponger med gummibandning, skuren i perforerade rutor och vanligtvis med unik, färgstark design och några serienummer som skrivs ut på dem, är ett marknadsföringsverktyg som går tillbaka över 100 år. De utfärdades till köpmän i slutet av 1900-talet och början av 20-talet, som skulle ge dem ut till kunderna som ett incitament för att betala kontanter i motsats till kredit och för att hålla dem tillbaka. Kunden klistrade in den gamla lick-and-stick-metoden i broschyrer ut av företaget som utfärdade frimärkena, fyller häften upp och så småningom byter ut ett visst antal fyllda häften för varor - hushållsartiklar, möbler, smycken, leksaker, sportartiklar, verktyg, du heter it. A varuhus i Milwaukee introducerade de första handelsfrimärkenna år 1891, som byttes ut för varor i butiken, men i 1896 var Sperry och Hutchinson Company, som började utfärda SH Green Stamps det året, det första handelsstämpelföretaget som fungerade som en oberoende företag, som ger frimärken till olika typer av handlare i ett samhälle, tillsammans med broschyrer för att klistra in dem, och öppnar egna butiker där varorna köptes endast i utbyte mot företagets frimärken. Kalla, hårda pengar var inte accepterade hos de kända butikerna som inlösencentraler. En hel historia blev snabbt framkallad av det koncept som SH innoverade, skörde miljarder dollar vid mitten av 20-talets butiker, bensinstationer och andra företag utdelade frimärken av alla färger till kunder med namn som Gold Bond, Presenthus, Triple-S, Plaid Frimärken, King Korn, Blue Chip, Top Value och många andra Men det gröna och röda SH-tecknet visades av flera butiker och bensinstationer än vad som helst andra De var den enda nationella stämpelplanen, medan de andra var mestadels regionala. Stämpelsystem fungerade så att stämpelföretaget skulle sälja stora kuddar eller rullar av frimärken till en återförsäljare för en liten avgift. Varje stämpel hade ett kontantvärde på ca en kvarn en tiondel av ett cent och ett stämpel skulle delas ut till kunderna för var tionde cent tillbringade. Kunden skulle klistra in frimärkena i de bifogade häften, fortsätt att komma tillbaka till affären eller andra återförsäljare som bar det märket med frimärken, och fyllde så småningom noggranna broschyrer med frimärken för att byta ut vad som helst som han eller hon ville ha på det inlösencenter som företaget hade upprättat. Under tiden kunde kunden hämta en katalog med färgillustrationer av tillgängliga artiklar och antalet broschyrer som krävs. finns fortfarande men de har bara försvunnit från den amerikanska detaljhandeln. Den amerikanska allmänheten tycktes älska de små klibbiga kupongerna, men de var kontroversiella från början och rörde sig upp I vissa detaljhandlare, ekonomer och statliga lagstiftare beskrevs de av en lobbystämpel som prostitution vid sitt bästa och ekonomisk galenskap vid sina värsta dussintals stater införde räkningar för att straffa frimärken på ett eller annat sätt, förbjuda dem direkt eller påverka oöverträffade skatter Sådana lagstiftningsförslag protesterades ofta av allmänheten och i slutändan besegrades, men när de överlämnade stämpelföretag med all sin ekonomiska klagomål, ofta hela vägen till Högsta domstolen. Det fanns frågor om huruvida frimärken var en fördel till konsumenter eller utnyttjade konsumenter Kampen rasade från de tidigaste dagarna men i slutändan skulle det inte vara politik eller lobbying som skulle leda till industrin utan oförutsedda turbulenser i en växlande ekonomi. En sak var visserligen att handelsstämpelkonceptet är något unikt amerikanskt. TRADNINGSSTÄLLNINGAR GENOM HISTORIEN Hela ideen om premier, att ge bort lite extra som en belöning för r patronage, antedates inspelade historia Det första premiumet var kanske bagerens dussin Så tidigt som 1793 gav en köpman i Sudbury, New Hampshire Source Trading Stamps, en lång historia av James J Nagle, New York Times den 25 december 1971 bort koppar tokens med inköp, som var inlösningsbara för varor i hans butik Tanken som fångades på och under 1800-talet handlade handlarna ut rabattbonetter som kunde ackumuleras och lösas. Kunderna återvände till samma butiker för fler tokens, vilket behöll en stadig kassaflöde och kundbas för handlaren År 1851 började BA Babbitt Company sätta certifikat i paket med Sweet Home tvätttvål När ett visst antal certifikat samlades in kunde de bytas ut för färglitografier När Cyrus D Jones grundade Grand Union Tea Företaget år 1872 utfärdade han kartong till kunder i sina Grand Union-butiker, som var inlösta för varor i en företags katalog. Schuster och Company varuhus i Milwaukee introducerade de första handelsmärkena till allmänheten år 1891, känd helt enkelt som Blue Trading Stamp System Som med de senare dagens planer, utdelades en stämpel för varje dime som spenderades och kunderna klistrade in i häften, som var inlösen för varor i affären Kravet på att frimärkena fästs i böcker gav inte bara kunden en lämplig plats att sätta dem utan också hjälpte till att förhindra bedrägligt missbruk. Den fenomenala framgång Schuster s hade med sin handelsstämpelplan observerades av Thomas A Sperry , en silvervaruförsäljare i Jackson, Michigan som gjorde affärer i Milwaukee Sperry teoretiserad än ett oberoende stämpelföretag som levererade frimärken till ett antal köpmän i samma samhälle, men skulle lösa in frimärkena själva, ta den bördan av köpmannen, skulle hitta jämn större acceptans med kunderna. Med den ekonomiska uppbackningen av Michigan affärsman Shelly B Hutchinson bildades Sperry och Hutchinson Company 1896 Företaget började utfärda vad de kallade SH Green Trading Stamps eller Sperry Green Trade Stamps under de första åren till köpmän i Jackson, och snart övertalade några New England-torkaffärer att ta på planen. Följande år, det första inlösencentret, eller premierummet som Mr Sperry föredrog att kalla det, öppnades i Bridgeport, Connecticut. Den lilla butiken hade en mängd olika kvalitets - och varumärkesvaror. Ideen fångades snabbt och vid sekelskiftet utdelades de gröna handelsstämplarna av varuhus, torrhandlare och livsmedelsbutiker i hela öst och mellanvästern. Även AP gav ut SH-frimärken i några av sina butiker. År 1904 sprang bolaget med 1 miljon dollar. Snart gick andra entreprenörer på vagnen och startade egna stämpelföretag. Stores överallt gav ut frimärken av en eller annan färg vid 1900-talets skift. Medan många stämpelföretag var legitima, var andra skrupelfria och erbjöd sig shoddy varor och i vissa fall försvinner så snart kunderna blivit upptagna för att lösa in stämplarna. Författare Edward Shenton erinrade om en lampa som hans mamma fick i utbyte mot frimärken i mars månad 1958, Atlantic Atlantic. Det var en enorm apparat med en skugga formen och nästan storleken på St Pauls katedral i London. Det tog henne arton månader och 37.000 frimärken för att förvärva denna objet d art. Tyvärr var utförandet inte jämförbart med St Pauls fragment av färgade glaset började falla ut och lämna hål av oförtunnat elektrisk ljus. Min far åtagit sig att ersätta bitarna Med lödstryk och smält bly spenderade han otaliga kvällar på jobbet Men det var värdelöst Så fort han satt i ett avsnitt, föll en annan ut. Det var den 5 april 1917 som han blåste sin topp. lampa, med ett ord som aldrig tidigare hördes i vårt presbyterianska hushåll, slängde han det genom ett glasmålat fönster som de mer raffinerade bostäderna i den perioden skryter. Nästa dag förklarade president Wilson krig mot Tyskland. När en fly-by-night stämpel företag som plötsligt drog upp stavar, som många av dem gjorde samlarna av frimärkena panikade och innehöll vad som var i praktiken pengar som plötsligt blev föråldrade. När Benedict MacFarlane Company, emittenter av BM Blue Trading Stamps arkiverade konkurs i april 1905, en stor folkmassa av kvinnor som räddade frimärkenna besegrade företagets New York-kontor, kämpade för att komma in för att lösa in frimärkena. Säkerhetsvakterna placerades vid dörren och endast tre kunder fick i taget Chaos bröt ut som kvinnorna pressade ed, shoved och slitna varandra s kläder för att komma in. New York Times rapporterade Upphetsade kvinnor från Staten Island, Jersey, Brooklyn och andra platser flockade till affären med sina frimärken böcker, ivrig att lösa in dem innan Benedict MacFarlane s leverans av skrivbord, barnvagnar, stolar och många andra artiklar gav ut Stop tryckte på mig Jag sköt inte dig Jag kom hit för dig och det är min tur att komma in Åh, de riva min babyvagn helt i stycke Dessa är exempel på saker som sagt av de arga kvinnorna. När företagets fordringsägare insisterade på att butiken skulle stängas så att kvarvarande varor inte skulle gå till stämpelhållarna för att inte låna borgenärna, försökte kvinnorna tvinga sig in i. På detta bildade publiken slags flygande kil och beredd att bära dörren, rapporterade att tiderna polisen ringdes för att sprida det som förvandlades till ett nära upplopp. Under natten var nästan allt annat än möblerna för stora för att ha tagits bort. Frimärken var verkligen värdefulla och var valuta till själva, och när något sådant blir så oerhört populärt, finns det alltid de skrupelfria som är villiga att betala in på det. Förutom carpetbagging stämpelföretag hade legitima företag som Sperry Hutchinson problem med scalpers, skurkarna köpte upp frimärken och säljer dem till rabatterade priser till återförsäljare som var under kontrakt med företaget att bära dem. Stämpelföretagna lärde sig också tidigt att de inlösta frimärkena skulle försvåras så snabbt som möjligt Om de helt enkelt kastades i papperskorgen skulle det alltid vara någon villig att gräva upp dem och återlösa dem, vilket snabbt skulle få stämpelföretaget till ekonomiskt förfall. Stämplarna var kontroversiella från början, motsatta av handelsföreningar, fackföreningar, politiker och vissa handlare. De mest uttalade mot frimärkesindustrin var handelsföreningar Merchants fick köpa frimärken från stämpelföretag att delta i programmen Om varje köpman i AC gemenskaper gav frimärken, föreningarna hävdade, det skulle vara kontraproduktivt för alla konkurrensfördelar och i slutändan skulle de enda mottagarna vara själva stämpelföretag. Anti-stämpellobban försökte sväva den allmänna opinionen genom att påpeka att det inte var något för ingenting deal De pengarförsäljare som betalats in i stämpelplanerna var tvungna att komma ifrån någonstans, troligen i form av högre priser till kunderna, så de skulle inte spara någonting lagstiftare i dussintals stater försökte överlåta lagar, antingen förbud mot handelsfrimärken eller börda dem med straffavgifter som i slutändan skulle tvinga stämpelföretaget att stängas av. När frimärken sträckte sig norr om gränsen, förbjöd den kanadensiska regeringen dem direkt. Fackföreningarna hävdade vidare att förutom att lägga till detaljhandlarens allmänna kostnader var stämpelföretaget tyranner dränerar pengar från både konsument och köpman strängt till egen fördel när anti-stämpel lagstiftning passerade emellertid stämpelföreningarna stämde på grund av att det kränktes företrädesrätten enligt den fjortonde ändringen av Förenta staternas konstitution som förbjuder stater från att anta lagar som bryter mot de amerikanska medborgarnas privilegier eller immuniteter. Stämpelintressen hävdade att företagen var medborgare domstolarna i allmänhet sidled med frimärkesindustrin men frågan gjorde det till Förenta staternas högsta domstol, som kallade handelsfrimärken en överklagande till dumhet och styrde den 6 mars 1916 att det fjortonde ändringen inte gäller företag och staterna gör har rätt att sätta in gränser för frimärken och andra premiumprogram. Vid utbrottet av första världskriget slog stämpelvallen bort. AP slutade med att ge SH Green Stamps och många fler stämpelföretag vika Men trots att man slog fast band med den största dagligvarukedjan i landet, Sperry Hutchinson Company överlevde med en allians av små oberoende återförsäljare, främst livsmedelsbutiker och varuhus, i fickor throu ghout i USA De expanderade även genom förvärv. Runt 1906 köpte de Minneapolis Handelsstämpelbolaget i Minneapolis och i tjugotalet köpte de Legal Stamp Company of Boston och United States Stamp Company of Toledo och erkände tidigt fördelarna med diversifiering hotellförsörjningsverksamheten genom att slå samman med Nathan Straus Sons. Den snabba tillväxten gick inte obemärkt av en av bolagets ursprungliga investerare. Shelly B Hutchinson Hutchinson hade sålt sitt intresse för samarbetspartnern Thomas Sperry s bror, William, 1904 men 1915 arkiverad kostym i federal domstol söker 6 miljoner, påstod att han faktiskt hade blivit ousted från företaget Rättegången avskedades, men en bestående Hutchinson överklagade hela vägen till högsta domstolen i USA, som också härskade mot honom 1923 var familjen Beinecke i New York köpte företaget från Sperry s arvingar efter att två av Sperry s döttrar hade gifte sig i familjen. Det var under ledning av Edwin J Beinecke som SH överlevde 1900-talets tjugoårsåldern, trettiotalet och fyrtiotalet. Det var något förnyat intresse för frimärken under den stora depressionen, medan SH fortsatte att expandera, mestadels i de östra delstaterna, en till synes dumhjärtig 23-årig i Minneapolis som heter Curt Carlson lånat 50 år 1938, tryckte upp sina egna frimärken och övertygade några lokala handlare att ge ut vad han kallade Gold Bond-frimärken. Lånet på femtio dollar växte till slut till ett diversifierat företag som nu heter Carlson Companies, som fortfarande är baserat i Minneapolis, där intäkterna når bra in i miljarderna. FJÄRDORNA GULDEN AV STAMPEN Utbrottet av andra världskriget i fyrtioåren, vilket ledde till rationering och brist som eliminerade praktiken att ge bort premier, tycks återigen signalera stämplingsindustrins fall till bra. Men när G är kom hem, ekonomin var robust, efterfrågan på konsumtionsvaror var högre än någonsin och nationen var hungrig efter något nytt. Tiden var rätt att introducera en helt ny make frimureringen Genombrottet hände på ett ganska osannolikt ställe. I juni 1951 testade Denver-baserade King Soopers vattnet genom att erbjuda SH Green Stamps i en av sina livsmedelsbutiker SH grundade pumpen genom att ge kedjan ekonomisk och marknadsföringshjälp att ta på planen Svaret var överväldigande I oktober gav hela King Soopers-kedjan SH-stämpelkedjor svarade genom att erbjuda andra stämpelplaner. Butiker som Save-A-Nickel, Busley s och Piggly Wiggly kom till handlingen. Med nästan alla i Denver ger frimärken, butiker började utföra varandra genom att erbjuda dubbla frimärken på vissa dagar i veckan, två istället för en för varje dime spenderad. Hon gav butikerna dubbla frimärken varje dag och trefaldiga frimärken på vissa dagar. Trefaldiga frimärken vecka lång När Save-A-Nickel började ge fyrdubbla frimärken, som uppblåste frimärksvärdet till cirka åtta cent på dollarn, steg de fem stämpelföretag som gjorde affärer i området och utfärdade en gemensam sta tement som sa att handlarna skulle vara förbjudna att ge mer än ett stämpel per dime som spenderades. Stämplar spred sig som ett eldstöd över hela landet, uppe i stormarknader, bensinstationer, drogbutiker, kemtvättar och andra butiker. Även småstadsteater, mat fabriker och mer än en mortuary tog på sig frimärken De lanserades med glatt reklam som ofta inkluderade tecken som Sandy Saver, den sparsamma Scotsman for Gold Bond-frimärken, en rosa elefant för Top Value-frimärken och ett kungligt öron av majs som främjar King Korn-frimärken Möjligheterna verkade oändliga och nya handelsstämpelföretag sprutade upp över hela landet. Små oberoende grossister tenderade att tycka om handelsfrimärken, eftersom de djupficka stämpelföretag skulle erbjuda för att främja butiken i utbyte mot att de tog planen men de stora stormarknadskedjorna som helhet hatade frimärken först Försäljningsrepresentanter från stämpelföretag möttes ofta med motstånd och till och med fientlighet wh men de närmade sig de stora kedjorna, men kedjorna fann snart att de var nödvändiga onda för att förbli konkurrenskraftiga. Handelsstämplar blev snabbt väldigt populära. Stämpelförsäljningen till detaljister hade hoppat från 30 miljoner 1950 till 192 miljoner år 1955. Att inse att frimärken var oundvikliga, vissa stormarknader kedjor kom i akten genom att etablera sina egna handelsstämpel dotterbolag. Westwest-baserade Thriftway-butiker investerade i King Korn-frimärken, som grundades av Chicago affärsman Peter Volid 1953 Grand Union, New England-kedjan som hade gett ut inlösenbara biljetter i sin tidigaste dagarna började Triple-S Stop Save Frimärken 1955 efter att ha givit SH-frimärken i några av sina butiker och Kroger, i samarbete med Gold Bond Stamp Company, etablerat Top Value stämplar. Men några stormarknadskedjor stod fortfarande emot Lingan Warren, president i Safeway , hatade frimärken med en passion De slog nästan honom i affärer i Denver där hans företag motverka stämpelkrigen genom att sänka priserna. Safeway sänka priserna så lågt att de hängde på sina marknadsandelar i Denver medan vinsterna sjönk kraftigt. Sedan slog amerikanska justitiedepartementet en antitrustdräkt mot Safeway och laddar kedjan med att sälja varor under kostnad. Warren fortsatte sin kamp mot frimärken, stämmer stämpelföretag och konkurrenter som använde dem i Safeways marknadsområden med motiveringen att frimärkena själva representerade underkostnadsprissättning. Hans juridiska personal utarbetade anti-stämpelräkningar för presentation i de statliga lagstiftarna. För närvarande vände sig Warren upp på Sperry Hutchinsons kontor i Manhattan och erbjöd en överenskommelse med ordförande Edwin J Beinecke att stanna ut ur Safeways marknadsområden och han skulle ringa bort sina lagliga blodhundar, eller om Beinecke föredrog Safeway skulle köpa SH från honom, visade Beinecke omedelbart Warren dörren. Hans avskedsord var då jag Jag bryter dig Kort efter mötet blev Warren utstött som Safeways president och kedjan började ge guldbindel frimärken i några av sina butiker. AP var en annan kedja som försökte med all sin makt att motstå frimärken Dessa frimärken är ett drag på civilisationen, påpekade AP-presidenten Ralph W Burger i Fortune. Han medgav emellertid att företaget skulle bli tvunget att använda dem om det blir nödvändigt och önskvärt och om de producerar Resultat Kedjan slutade med att ge Blue Chip-frimärken i Kalifornien och MacDonald Plaid-frimärken i sina East Coast-butiker. Som tidigare hade några av de mest uttalade motståndarna till frimärken varit detaljhandelsföreningarna vid en konvention av Associated Food Återförsäljare av Chicago förklarade den verkställande sekreteraren att Chicago står idag som en ö omgiven av ett hav av handelsfrimärken och om någon rör sig kommer helvetet att gå sönder, eftersom denna förening kommer att göra allt för att krossa rörelsen när den börjar och vi vann t bryr sig om vem som blir skadad. Den spända och arga sammankomsterna av livsmedelsbutiker ropade och applåderade högt. När något som aldrig tidigare skådats som handelsstempelens popularitet påverkar bussen organiserade försök att söka regeringskontroll är oundvikliga Under 1950-talet införde lagstiftare i mer än hälften av staterna i unionen anti-stämpelräkningar. År 1955 introducerades femtio räkningar i 24 stater som försökte straffa frimärken på ett eller annat sätt Frimärken var helt förbjudna i District of Columbia och Kansas och kommunfullmäktige i Casper, Wyoming passerade en antistämpelordinance och beordrade företagen att komma ut ur staden i slutet av månaden Washington hävdade skatter som gjorde att göra affärer i staten otillbörliga men när North Dakota passerade en lag som krävde en 6000 årsavgift från handlare som hanterar frimärken, protesterade invånare och samlade tillräckligt med signaturer för att tvinga lagen till folkomröstning. North Dakotans röstade två till en för att döda lagen. New Jersey försökte samla 7 6 miljoner från SH i beräknat kontantvärde av frimärken som utfärdades i det tillstånd som aldrig inlösades, enligt de statliga lagarna, som föreskrev att ouppkallad egendom kan överföras av staten Doktorn slogs i fem år tills New Jersey högsta domstolen bestämde sig för SH 1960. När Tennessee försökte fördubbla 300-privilegiet skatt på frimärken och ta ut en två procent brutto kvitto skatt på köpmän som gav dem, SH kämpade tillbaka genom att rekrytera kvinnors civila klubbar för att lobbya statslovgivaren mot förslaget. Kvinnorna hämtade på statskapitlets steg och bombade lagstiftarna med 2500 brev per dag. Till gengäld gjorde SH generösa bidrag till klubbarna treasuries. But deras ansträngningar misslyckades som räkningen överväldigande passerade och undertecknades av guvernör Frank G Clement, som sympatiserades något med stämpellobban men blev irriterad av deras taktik. Lagen utmanades till högsta domstolen, som upprätthöll en tidigare avgörande kasta ut brutto kvittot skatt men ökade privilegiet skatt. Även Federal Trade Commission utredde branschen och styrde 1957 att handel s tamp planer var i sig inte olagliga men lovade att titta på enskilda företag för överträdelser Intressant, Consumer Reports tidningen försiktigt försvarade handels frimärken i oktober 1956 fråga och sade att de var en fördel så länge som konsumenten förlorade dem The Better Business Bureau var också i allmänhet gynnsam för stämpelindustrin. SIXTIES TRADING STAMP CULTURE I början av 1960-talet var detaljhandlarna som mest motsatte sig frimärken som de var tvungna att ge för att kunna konkurrera. Deras ansträngningar att övertyga kunder som lagrade utan frimärken var de bästa fyndet föll på döva öron så att de begåvigt tog dem på. För att slå stämpelföretag i sitt eget spel bildade landets två största dagligvarukedjor en ovanlig allians i Kalifornien AP, Safeway, ett antal drogkedjor och bensinhandlare bildade Blå Chip stamp cooperative I hela Los Angeles visade butiker och bensinstationer, ofta vid samma korsning, banners läser vi ger BLUE CHIP STAMPS i en förenad front, stänger effektivt SH och andra stämpelföretag ur marknaden. Detta uppmärksammades av justitiedepartementet, som undersökte möjligheten till monopolkonspiration. Blue Chip fick ändå lojaliteten hos Kalifornias kunder, med den högsta inlösenräntan av handelsstämplar. Under trettiotalet hade handelsstämplar blivit en fixtur i den amerikanska kulturen. Sperry Hutchinson var ensam den största grossistköparen av General Electric små apparater, Coleman-lyktor och Bissell matta sopmaskiner. De distribuerade mer frimärken än US Postal Service och hade inlösencentraler i nästan alla amerikanska samhällen. Even National Car Rental och EZ Haul Moving van-dotterbolaget gav SH-frimärken och SH expanderades till Storbritannien där frimärkena var rosa eftersom det etablerade frimärkesföretaget var Green Shield. 1964 skrev SH ut 32 miljoner exemplar av sin katalog, som heter Ideabook, 140 miljoner sparare böcker och sände in mer än en miljard frimärken i veckan 1964 skrev SH ut 32 miljoner exemplar av sin katalog, kallade Ideabook, 140 miljoner sparareböcker och förlorade mer än en miljard frimärken per vecka. Det fanns också några oortodoxa användningsområden En rånare i Fresno höll uppsåtligen upp en mataffär med SH Green Stamps klistrade på hans ansikte som en förklädnad och i en studentprunka på Columbia University uppträdde ett avtalsdokument för dekaner och administrativa tjänstemän på en anslagstavla enligt en artikel i New York Times om 22 november 1962, med angivande av Columbia University kommer att utfärda Plaid Stamps till studenter vid betalning av avgifter. Studenter i droves frågade om stämpel erbjudandet Kontorets kontor på universitetet sprang siffrorna för en sådan scenerio Said assistent controller William M Leary, Som jag förstår Plaid Frimärken uppgår till 2 till 3 procent rabatt Undervisning 1961-62 var cirka 15 000 000 Om vi ​​gav 2 procent utdelning skulle förvaltarna behöva tjäna pengar till täcka kostnaden Innan vi började på något sådant måste vi hitta en kvart miljon dollar. Stämplar ytterligare mättad populärkultur Sångare Andy Williams, underhållare Dinah Shore och Danny Kaye, och spelprogram värd Gene Rayburn annonserade SH Green Stamps på TV SH marknadsförde också till den yngre generationen, sponsrade Dick Clarks eftermiddagsrockshow, Where the Action, och Andy Warhol gjorde stämplarna till ett konstverk. Ett fiktivt märke av frimärken skildras i en populär episod av sitcom The Brady Bunch , och i en minnesvärd episod av Sanford Son använder Redd Foxx i karaktären av Fred Sanford en kokt nötkötttunge för att slicka på hans Blue Chip-stämpel. Avskaffande av inlösta frimärken ställde andra problem Stämpelföretag lärde sig från början att människor var alltför ivriga att snatch upp och vrida sig i frimärken som redan var inlösta, vilket snabbt kunde släppa ett företag ut. Ett stämpelföretag dumpade viktiga säckar av inlösta böcker in i se a, bara för att hitta dykare som följde honom och hämta säcken. RÄDDNING AV STAMPAKTEN Handelsstämplar var en industri med flera miljarder dollar och SH var på toppen av högen. Men 1965 började bottnen falla ut. Supermarknader upptäckte en ny gimmick Nytt Jersey-baserade Acme-stormarknaderna sjönk SH Green Frimärken i alla 131 av sina butiker. Even King Soopers i Denver, snabbkedjan som lanserade den moderna handelsstämpeln, försvann SH Under tiden, stämpelföretag var snabba att påpeka att medan butikerna kan sänka priserna i avsaknad av handelsfrimlar, höjer de dem ofta tillbaka till sina ursprungliga nivåer och ibland högre inom några veckor. King Korn tog det största slaget i augusti 1965 när två av New York s ledande stormarknader, Waldbaum s och Daitch-Shopwell, tillkännagav samma dag som de släppte frimärkena De två kedjorna uppgick till 161 butiker DAITCH-SHOPWELL REKOMMENDERAR STAMPAKTEN, proklamerade en fullbladsaviseringsannons TUSENTEN AV PRISER SLASADE Båda kedjorna sprang högt och echoade radiospår över hela New York AM-ratten. Det var inte ovanligt att en kedja tyst släppte en stämpelplan i slutet av ett kontrakt men att göra det med så mycket fanfare var. Samtidigt drog hundratals ned på stadens King Korn-inlösencentraler för att lösa in frimärken, rädsla för att företaget var ute av affärer. I en butik var polisen tvungen att kontrollera en linje som sträckte 75 fot ut genom dörren. Kunderna packades i affären var fem djupt i disken King Korn i sådan nedgång fyra år senare att New York Attorney General begärde att företaget gör en insättning hos sitt kontor i god tro att alla utestående stämpelböcker skulle lösas in. När St Louis baserade Bettendorf-butiker sprang en tidning med en omröstning som frågar om du vill ha frimärken, eller vill du ha högkvalitativa kvalitetsmatar till stamplösa rabattpriser och sedan släppte SH från sina butiker fem dagar senare, förmodligen en Ett resultat av omröstningen, SH hämtade sig för kontraktsbrott En försäljningschef från stämpelföretaget kallade omröstningen tvivelaktigt och hävdade att en presskonferens och en efterföljande annons som meddelade undersökningsresultatet visade ett signifikant avslag på frimärken var i beredning långt innan omröstningarna mottogs Ordalydelsen för omröstningen var också ganska suggestiv. SH svarade på antistämpelstrenden i september 1965 genom att köra en fullsidig annons i New York Times och andra tidningar, varning Se upp, fru Shopper Någon kanske är försöker lura dig om handelsfrimärken Annonsen gjorde ett steg för punktsvar på butikerna som hävdade att sänka priserna genom att släppa frimärken, med hänvisning till många fall där priserna faktiskt höjdes veckor efter frimärkena släpptes. Den annonsen drogs från anti-stämpel livsmedelsbutiker och från New York Rep Joseph Y Resnick vid en utfrågning ringde han den 10 september 1965 för att undersöka frågan om frimärken och konsumentpriser, enligt New York Times representanter för stämpelindustrin vägrade delta, trots att Rep Resnick flyttade utfrågningen från Washington till New York där många av dem var baserade och behöll att Resnick inte var behörig att hålla en sådan utfrågning. Inte alla tjänstemän var emot frimärken, dock Innan han gick in i politiken , Minnesota Senator and Vice-President Hubert H Humphrey gave Gold Bond stamps at a drug store he ran in Minneapolis, and became one of the industry s biggest allies in Washington. By the end of 1965, 500 supermarkets had dropped trading stamps, although much of that business was picked up by competitors The following year, despite the backlash, a market research organization found that 83 percent of the nation s 58 million households were still saving stamps, with 85 percent of women and 80 percent of men saving them. But the industry was on a downward spiral It saw its first decline in thirteen years in 1967 Companies such as SH and Gold Bond began to diversify into other businesses Discount stores such as Shopper s City, Target and Kmart, which began popping up on a large scale in the 1960s, competed directly with the stamp industry by aiming price-cutting efforts at the most popular redemption center items and offering in-store grocery departments without stamps. The trend away from stamps continued into the 1970s as food prices skyrocketed with an unstable economy and shortages of certain items, causing consumer demand for lower prices and fewer frills MacDonald Plaid stamps, which had been distributed primarily by A P stores in the eastern US, virtually disappeared completely when the nation s largest grocery chain began its own discounting program, as did King Korn and numerous other stamp companies Even Grand Union dropped its wholly-owned Triple-S stamps from most of its stores. In Minneapolis during 1970, Gold Bond Stamps lost its biggest hometown account, Super Valu stores, and Gift House Stamps went out of business soon after being dropped by area National Tea Co supermarkets Re d Owl stores, meanwhile, touted its continued alliance with S H Green Stamps in newspaper ads, only to dump the stamps themselves one year later. S H was struggling, although surviving but the other shoe fell in May, 1973 An oil embargo hit the nation, bringing gasoline shortages everywhere Some dealers had no gas to sell and those who did had lines spanning blocks Trading stamps, in addition to free road maps and windshield-washing attendants disappeared as customer incentives became unnecessary S H alone lost nearly a quarter of its entire stamp business overnight. Jackson S Smith of Sperry Hutchinson told Forbes This whole gasoline shortage thing wasn t in our plans When it hit us in May we had just for the first time allocated part of our ad budget for weekend radio commercials aimed at the service station business How do you like that for bad timing The company began paying its sales people double commissions on service station business If all else failed, they were to persuade deal ers to cover up their S H signs with a green garbage bag. It has a psychological advantage , Smith told Forbes When the gasoline shortage is over, they ll be ready customers But the gasoline shortage wouldn t really abate until the next decade so most of the signs ended up coming down permanently. THE LAST VESTAGE OF TRADING STAMPS Since the demise of trading stamps on a large scale in the 1970s, there have been attempts to spark the public interest in them once again As food prices began to level off in the late 1970s, some grocery stores, particularly independently-owned ones in small towns and throughout New England especially, found renewed interest in stamps Trading Stamps also became surprisingly popular with truckers as truck stops across the country began displaying the familiar S H and Gold Bond signs again in the 1970s and 1980s. In the eighties, S H introduced Green Seals , peel-off stickers to stores in Connecticut and later other areas The seals, while still carrying the S H name, had a completely different look from the stamps. In 1989, they test-marketed a Gift Saver Card , a credit card with a magnetic strip that could be electronically scanned at the cash register, recording points that could be redeemed for gifts That evolved into S H Greenpoints, launched in 1999, another electronic point system used primarily with online shopping. In 1997, Gold Bond, a division of Carlson Companies, introduced a similar program called Gold Points Plus, where points can be collected with store purchases and cashed in for merchandise, travel or gift certificates. With the success of the Greenpoints system, the Sperry Hutchinson Company has been slowly phasing out paper stamps The last supermarket to give them, a Piggly Wiggly store in Columbia, Tennessee, finally gave up S H Green Stamps in February, 2003, leaving only a few truck stops, gas stations an small specialty stores still giving out the stamps. For the most part trading stamps have been relegated to warm, fuzzy nostalgia, a mere footnote in history but they were a far bigger factor in American culture, marketing, the economy and even politics than most likely realize. Management of virtual trading-stamp services in public networks US 20030037072 A1.This concerns a method and system for using virtual trading stamps to conduct commerce on public data networks such as the Internet Virtual trading stamp offers are distributed through the network to network users These offers are presented on viewable pages of material and may have ancillary or no relevance to other information presented on the same pages Offers may be presented in the form of icons having the appearance of trading stamps Sponsors of such offers arrange for their distribution with hosts of what are termed cool sites on the networks e g operators of popular or frequently surfed sites A page transmitted from a cool site may contain plural offers from one or more sponsors Each offer icon is linked to a program applet designed to establish network contact with a stamp server when the respect ive icon is selected clicked on by a viewer The stamp server may be part of a network of inter-communicating stamp servers operated by a common stamp management service enterprise When an applet associated with a stamp offer is activated e g by selection of a respective stamp icon the viewer s site communicates with a stamp server, the viewer s site provides information enabling the stamp server to credit an appropriate client account, or to set up a new account and add stamp credits to it Stamp servers also function to present clients with an initial page of viewable ad or other materials furnished by sponsors of accepted stamp offers Stamp servers also may maintain a redemption catalog of items exchangeable for credits accumulated in client accounts Stamp servers also may operate to collect statistical data with potentially important significance since stamp management enterprises have potentially global exposure to masses of network users associating with numerous sponsoring enterpr ises and institutions Stamp servers also function to link active clients clients accepting stamp offers with ad servers operated by sponsors This enables sponsors to offer additional presentations of materials to such clients. 16.1 A method of using virtual trading stamp credits to conduct commerce on a public data network such as the Internet comprising. presenting viewer selectable indicia to users of said network within displayable pages of material transferrable to said users through said network each said selectable indicia representing a stamp offer e g an offer to the viewer of a predefined number of virtual trading stamp credits for selecting respective indicia , and being associated with interests of an enterprise constituting the sponsor of the stamp offer such indicia being presentable in behalf of many different sponsors. associating individual said indicia with miniature applications applets transferred to respective said users along with information forming said displayable pages said applets being useful to establish network links for transferring data between said users and stamp server sites on said network. in response to each selection of a said stamp offer indicia, by a said network user vie wing a page containing respective indicia, linking the respective user to a stamp server operated in said network by a stamp management enterprise. transferring data bidirectionally between said linked user and stamp server and. adding virtual trading stamp credits at said stamp server to a client account maintained by said stamp server for said linked user.2 The method of claim 1 wherein said indicia are icons having the appearance of trading stamps, and including. associating with each icon a number representing the number of trading stamp credits awarded when the icon is selected and. providing designs on said icons for visually differentiating offers of different said sponsors.3 The method of claim 1 wherein said data transferred bidirectionally includes. data sent from linked user to said stamp server for identifying said linked user. data for identifying the network site currently being used by said linked user and. data for uniquely identifying the stamp offers represented by said sele ctable indicia said offer-identifying data effectively associating each offer uniquely with its sponsor and the amount of trading stamp credits to be awarded when the offer is accepted and. data sent from the stamp server to said linked user for displaying a page of sponsor-related information to said linked user.3 The method of claim 2 including, at said stamp server. determining if said linked user has an existing client account maintained by said stamp server. if said linked user has a said existing client account, adding a specific number of trading stamp credits to said existing acccount. if said linked user does not have an existing client account, setting up a new client account for said linked user and. adding said specific number of trading stamp credits to said new client account.4 The method of claim 2 wherein said sponsor-related information displayed to said linked user constitutes an advertisement ad supported by the sponsor of the respective stamp offer.5 The method of claim 2 wherein said sponsor-related information constitutes a solicitation of user interest e g a questionaire in any matter relevant to the sponsor of the respective stamp offer.6 The method of claim 1 including. operating a stamp redemption service under the direction of said stamp management enterprise.7 The method of claim 6 wherein said stamp redemption service is directly executed by said stamp server.8 The method of claim 1 including. gathering statistical data within said stamp management enterprise based on operations conducted by network users relative to said client accounts.9 The method of claim 8 wherein said statistical data is inherently global and diverse in character due to the number of clients and different sponsors potentially served by said stamp management enterprise.10 A stamp management system for managing issuance and redemption of virtual trading stamp credits within a public network such as the Internet, said stamp management system comprising. first elements, respon sive to messages sent to said system from users of said network for identifying respective users said messages being sent in response to acceptance by said users of offers of virtual trading stamp credit offers presented to said users at the direction of sponsors of respective offers. second elements responsive to said messages for identifying a specific trading stamp offer accepted by each said user and indirectly identifying the sponsor of the respective offer. third elements responsive to said messages for sending a displayable page of information to each said user, each said displayable page of information being pertinent to matters of interest to the sponsor of the stamp offer accepted by the respective user and. fourth elements responsive to said messages for awarding a specific number of virtual trading stamp credits to client accounts maintained by said stamp management system for users identified by said first elements.11 A stamp management system in accordance with claim 1 where in said elements are contained within a common processor constituting a stamp server.12 A system in accordance with claim 10 including. fifth elements for conducting redemption activities enabling users having said client accounts to redeem their accumulated virtual stamp credits for items of value.13 A system in accordance with claim 12 wherein said redemption activities include maintaining a catalog of said redeemable items of value.14 A system in accordance with claim 12 wherein said items of value include merchandise, services, and other items such as airline mileage credits.15 A system in accordance with claim 12 including. sixth elements cooperative with said first through fifth elements to collect statistical data pertaining to activities conducted relative to said client accounts. CROSS-REFERENCES TO RELATED APPLICATIONS. Patent application Ser No 08 906 , 507 for DiAngelo et al, filed Aug 8, 1997, titled Method of Internet Commerce Using Coupons, assigned to the assignee of the pr esent application. BACKGROUND OF THE INVENTION. The commonly assigned related application above concerns maintenance of a rebate coupon system on public networks such as the Internet In that system, advertisements offering sale of goods, services, or other items, are transmitted to network users along with coupon offers Each coupon offers an instant discount or rebate on a product or service presented in the advertisement The offer may be either real e g printable at the user s site and taken or mailed to a business site for a discount on purchase of the advertised item or virtual e g directly applied as a discount from the purchase price of the advertised item, assuming that the purchase transaction is completed through the network In either form, the coupon offer has a definite monetary value associated with the price of the advertised item. However, we envision circumstances wherein the advertisement need not directly involve a product offering subject to such rebates For instance, a t ypical practice in the development of commercial mailing lists e g lists of potential consumers of particular products or services is to distribute questionaires to potential consumers and use responses thereto to allocate respondent addresses to mailing lists In such instances, sales of specific goods may be rather remote from objectives of either the distributor of the questionaire or its recipients. Another example is an advertisement hereafter, ad highlighting or publicizing a corporate name e g Ford, General Motors, etc without reference to a specific product or service e g an ad featuring a sporting event golf tournaments, the Olympics, etc and listing corporate sponsors but not their products. Thus, rebate coupons of the type contemplated in the related application might not be effective to motivate network users to merely view a specific ad, respond to a specific set of questions, or perform other acts not necessarily directly involving sales transactions. Our invention is directe d to managing a system of virtual stamp credit offerings useful as inducements to have network users view specific ads or perform other activities that need not direct or immediate relevance to sales functions. SUMMARY OF THE INVENTION. Our invention concerns a system and method for using virtual trading stamp credits to conduct commerce on public networks such as the Internet. Offers for virtual trading stamp credits are distributed through the network within pages of viewable materials that are presentable downloadable to network users Offers may be in the form of viewer selectable icons or other indicia Offering icons may have the graphic appearance of trading stamps. The distribution of such offers is managed by sponsors of respective offers Sponsors make arrangements with proprietors of cool sites on the network e g sites considered popular or apt to be frequently surfed for incorporating their offering icons or other indicia into viewable pages of materials distributed from the cool sites Offering icons indicia need not have any direct association to other matters of interest presented on respective cool pages A single cool page may contain plural offering icons of one or more sponsors A sponsor may also host one or more cool sites. Offering icons indicia are linked to a network site containing a stamp server The stamp server, which may be part of a network of stamp servers operated by hosted by a stamp management commercial enterprise, inter-acts with network users when the latter act to select offering icons indicia on pages distributed by cool sites Such inter-actions result in addition of trading stamp credits to client accounts set up for these users, as well as presentations of additional matter to these users The additional matter relate specifically to interests of sponsors of respective offers e g they may be ads, questionaires, etc relating to products, services or other things sold or considered interesting by sponsors. Present stamp servers also act to m aintain redemption processes for participating clients users, and to gather statistical data This last function of statistical data collection is considered particularly interesting, unique, and potentially important A stamp management commercial enterprise operating such stamp servers has potential global involvement with vast numbers of network users reacting to a great variety of materials presented by many different sponsoring enterprises and institutions Thus, statistics collected by the stamp management enterprise can have great commercial significance not only to sponsors but possibly to all commercial enterprises and governmental institutions. Links between network users and stamp server s are preferably implemented by means of program applets Such applets may be transmitted to network viewers with cool pages, and they may contain functional commands written in a programming language that is interpretable or executable by conventional network browsers e g the presently popular a nd highly publicized Java 1 language. Linking applets may be constructed to perform many functions relative to network communications with stamp servers for example, they could be designed to support automatic authentication processes for enabling stamp servers to verify client identities and passwords or other authorization indicia in a user-friendly manner when user activities activate potential updates of client accounts. To summarize, presently contemplated stamp management enterprises are responsible for a transmitting a displayable page of ad or other materials relevant to matters of interest to a viewer who selects an offering icon indicia on a cool page 2 determining if the selecting viewer is currently enrolled as a client of the stamp server s enterprise i e if the viewer has an existing stamp credit account 3 adding a specific number of point credits to the client s account if one exists, or interacting with the viewer to create a new account and adding the specific credits t o it 4 managing redemption activities between clients and their accounts and 5 collecting statistical data relative to client activities The redemption management functions and statistical data collecting functions could be carried out by processing entities separate from stamp servers if such would be more efficient for the management enterprise. If displayable matter sent from the stamp server to a client selecting viewer is the first of two or more pages of material issued by a respective sponsor, the transmission containing the first page may include a selectable link to an ad server site containing the additional pages to be presented Ad servers are operated by sponsors. Any award of stamp credits associated with a viewer selected icon indicia on a cool page may be made on either an unconditional basis i e added to the viewer s new or existing client account based only on the selection of the respective icon or a conditional basis i e added to the respective client account based upo n further interaction between the viewer and stamp server relative to the first page of displayable matter sent by the latter in response to the selection A single viewer selection also may invoke plural credit awards e g an unconditional credit based upon the initial selection, and a conditional additional credit based upon an additional interaction between the user and stamp server. Each stamp icon or other viewer selectable indicia, as presently contemplated, contains a clear indication of the number of credit points associated with its selection and a design or other matter that may be unique to the sponsor The icon may contain graphics, either static or animated, with a glitzy appearance i e designed to attract attention Although such graphics may affect the success of the icon s usage the number of times it is selected they are not considered a part of the present invention. The ad and stamp servers or ad, stamp, redemption and data collection servers if four distinct entities are required are data processing systems preferably, general purpose computers or multiprocessor systems employing software including applications for implementing network functions associated with this invention A less preferred implementation would be in the form of special purpose hardware dedicated to functions required presently. Management of the redemption functions requires maintenance of a catalog of items goods, services, etc redeemable for specified point amounts Pages of the catalog should be transferable through the network The client should be able to access the catalog either to simply view its contents, or to view its contents and execute a redemption against a respective client account A redemption may be executed for all or part of the accumulated point credits in the account Client access to the redemption catalog viewing process may be based upon information furnished to the clients network browser when the account is established e g an Internet URL associated specifical ly with such access, and representing either a port on the stamp server or a port on a separate redemption server. When appropriate, the viewer selectable stamp icon or other indicia should indicate that all or part of the associated stamp credit award is conditioned upon viewing and registering reaction to additional ad or other matter to be sent to the viewer Once selected, the selected icon or other indicia and its links to the stamp server should be allowed to die or time out cleanly at the client s site i e without continuing to occupy RAM or other memory at the client s site. A feature of the invention is concerned with maintaining proper coordination between operations of the ad server and stamp server so that ad materials contained in more than one page are presented to the client without undue delays between page presentations. Another feature of the invention is its potential for collecting statistical data of potentially massive and unique scope. These and other features, aspect s, advantages and benefits of the invention will be more fully appreciated by considering the following description and claims. BRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS. 0024 FIG 1 is a schematic of a network containing a virtual trading stamp system according to the present invention. 0025 FIG 2 is a chart for explaining how presently contemplated stamp offerings are created and presented to network users. 0026 FIG 3 is a flowchart for explaining interactions between a network user accepting a stamp credit offer and a stamp server managing user registration and stamp credits. 0027 FIG 4 is a flowchart for explaining interactions between a network user and an ad server in accordance with the present invention. 0028 FIG 5 is a flowchart for explaining redemption processes pertaining to stamp credits accumulated in accounts managed by the above-mentioned stamp server. 0029 FIG 6 is a schematic illustration of the contents of a typical cool page. 0030 FIG 7 is an enlargement of one of a plurality of simplistically drawn stamp icons shown as rectangular outlines in FIG 6. 0031 FIG 8 is a table of data collected by the stamp server, this table containing client information. 0032 FIG 9 is a table of data collected by the stamp server, this table containing client demographics information. 0033 FIG 10 is a table of data collected by the stamp server, this table containing information specific stamp offers and client activities related thereto. 0034 FIG 11 is a table of data collected by the stamp server, this table containing information about sponsor ad pages and client activities relevant thereto. 0035 FIG 12 is a table of data collected by the stamp server, this table containing information about client redemption activities. 0036 FIG 13 is a table of data collected by the stamp server, this table containing information about items purchased by redemption and client activities related to such items.1 Network Embodiment of Invention. 0038 FIG 1 shows general aspects of a preferred embodiment of the invention The public network here is the Internet Server 1 is part of an Internet Service Provider ISP system that links user sites 2 to the network For simplicity, only a single site 2 is shown, but it is understood that the ISP system and its local server 1 are able to serve potentially large masses of network users without geographic confinement to specific lands or national borders Although a laptop computer is illustrated at 2 it is understood that any processing unit personal or other type computer, or even a television set specifically adapted for network access can be used for presently considered functions. Stamp server 3 which constitutes a principal element of the present invention, may be operated by a stamp management enterprise offering the present services pertaining to virtual trading stamp credits These services may include inter-acting with network users to establish client accounts for users, inter-acti ng with clients to receive identification and other information from clients including information required to add credits to the client accounts and information needed to associate individual awards with specific sponsors , adding virtual trading stamp credits to such accounts when clients users perform predetermined actions, sending viewable advertising ad materials to clients, and maintaining a redemption process accessible to clients. For these purposes, server 3 or the stamp management enterprise hosting it maintains a database 4 which includes at least the data suggested at 5 i e it includes at least a data of client user accounts b data furnished by stamp sponsors business enterprises sponsoring specific virtual stamp offerings c data for redemption of client account credits a redemption catalog and information for supporting a redemption process relative to items in the catalog and d statistical data derived from interactions between the stamp server and clients The statistic al data mentioned last could be quite unique and potentially important because of the global scope of present public networks, and the potentially large masses of people that could be reached as clients Thus, this data could be useful to the stamp management enterprise, sponsors of stamp offers, and even business enterprises and governmental institutions having no direct affiliation with either sponsors or stamp management enterprises. Each stamp server such as 3 communicates through the Internet with Sponsor offices one of the latter indicated at 6 Each sponsor office contains or links to an ad server shown at 7.Sponsor offices also communicate through the Internet with servers 8 maintained by proprietors of cool sites network sites likely to be frequently accessed surfed by network users In accordance with the present invention, sponsors establish contractual relationships with proprietors hosts of cool sites and distribute virtual stamp offers to network users through servers at the cool sites Distribution involves placing viewer-selectable indicia typically, a stamp icon into displayable pages of material that are downloadable from cool sites to users Such indicia manifest and represent virtual stamp credit offers Accompanying such indicia are miniature software applications e g applets written in Java language as mentioned earlier These applets can be used to establish network links between viewers at user sites such as 2 and stamp servers such as 3 Typically, these applets would be initially activated when respective stamp icons or other offering indicia are selected by viewers e g when the viewer presses a button on a pointing device such as a mouse while a cursor on the viewer s monitor screen is pointing at the indicia Subsequent activations would occur when viewers perform predetermined actions after selecting a stamp icon e g when viewers respond to sponsor questionaires sent by the stamp server and ad server after selection of a stamp icon. In each interac tion between a viewer selecting stamp indicia and a stamp server, the server adds virtual stamp credits to a client account set up for the viewer and maintained by the server The stamp server also may send the viewer a page of displayable information furnished to the stamp server by the sponsor That page typically would contain either an ad or some other solicitation of client interest e g a questionaire Material contained in that ad or solicitation typically would be related to commercial or other interests of the sponsor e g the material could be directed to publicizing an event hosted by a governmental sponsor The ad or other solicitation may be the first a series of pages intended for presentation, and in such instances the client s site is linked e g by operation of the applet accompanying the selected indicia to the ad server 7 of the distributing sponsor after transfer of the first page from the stamp server to the client. Virtual stamp credits accumulated in a client account are subject to redemption by interaction between the client and either the stamp server directly or a redemption server with links to the stamp server It should be understood that the number of stamp credits needed to acquire an item of minimal value from the catalog might be considerably greater than the numbre of credits that could be acquired in a single transaction between a client and stamp server i e it should be understood that individual stamp awards may not have any real value in contrast to coupons for discounts on immediate purchase transactions. Dotted line 9 schematically symbolizes a line of demarcation between network elements involved in what are presently termed preparation processes and elements involved in what are termed activation and redemption processes Preparation processes involve activities between sponsor offices and other processing entities relating to placement of stamp offers at cool sites e g sites deemed likely to attract users of sponsor products or servic es and or individuals likely to be interested in matters of interest to a sponsor and distribution of viewable matter from cool sites to network users Activation processes involve interactions between network users and the stamp server, and associated interactions between users and the ad server Redemption processes involve interactions between network users and either the stamp server directly if it has redemption responsibilities or a not-shown separate redemption server if the redemption responsibility is placed at a separate server entity. These processes are described in following sections 2-5.Preparation processes are explained with reference to the flowchart in FIG 2.As shown at 19 to prepare for circulation of a stamp credit offer through the network, the offer s sponsor contracts with hosts of cool sites to incorporate a stamp icon or equivalent indicia representing the offer into displayable network pages These pages are accessible to network users employing standard browser a pplications Each stamp offer may require contractual arrangements between a respective sponsor of the offer and multiple hosts i e hosts of all cool sites that the sponsor feels may be browsed accessed by network users likely to be interested in the offer. The stamp icon or equivalent indicia is viewer selectable i e it is a hyper-linked construct This means that when the icon is selected e g by operation of a button on a viewer s pointing device the viewer s network browser application is linked to activation processes described in section 3 below Such processes establish communication interaction between the viewer s site and the stamp server through the network. A sponsor may host one or more cool sites, but in general would have to contract with hosts of many other such sites to achieve effective circulation of a stamp offer A sponsor may have multiple different stamp credit offers in circulation at any time, such different offers being represented e g by stamp icons having different appearances and or different posted valuses of awardable trading stamp credits. A sponsor may be a business enterprise, a governmental institution e g a school or even a private individual seeking to publicize a matter of personal interest. For each stamp credit offer placed at a cool site, the sponsor furnishes information to a server at the cool site through the network This information forms the display of the stamp icon representing the offer and creates a hyperlink association between that icon and a program applet discussed below The program applet is activated when the icon is selected by a viewer When activated, the applet causes the viewer s computer system to communicate with the stamp server as described later. As indicated at 20 the sponsor prepares one or more pages of displayable advertising matter or other materials to be sent to network users selecting its stamp offer This material is prepared either at the sponsor s office 6 FIG 1 or at its ad server 7 FIG 1 , depending upon resources available at these sites and existing practices of the sponsor s enterprise As indicated at 21 the sponsor sends data to the stamp server for identifying the offer associated with its stamp icon, enabling the stamp server to issue appropriate stamp credits to network users clients selecting that icon The sponsor also sends a page of ad or other materials for presentation to a client selecting the icon, and if appropriate authorizes the stamp server to issue additional trading stamp credits if a viewer performs actions indicating designated reactions to the materials In the activation process described later, the additional material is sent by the stamp server to each client selecting the stamp icon If the page of materials sent to the stamp server is the first of a series of pages to be presented to clients, the sponsor transfers the additional pages to its ad server and interacts with the stamp server to establish linkage between the client and ad server when the stamp server completes its interaction with that client. As shown at 22 the stamp server furnishes the sponsor with the aforementioned linking applet to associate and distribute with the latter s stamp icon i e the applet for linking viewers selecting the stamp icon to the stamp server The sponsor then distributes the linking applet to cooperating hosts of cool sites see discussion of operations 19 above. As indicated at 23 hosts at cooperating cool sites incorporate the icon and linking applet into pages of displayable matter circulated to network users from respective cool sites. Processes for activating trading stamp awards are shown in FIG 3 These processes, which are evoked when the user selects a trading stamp icon representing a stamp credit offer, involve interactions between the user and the stamp server responsible for managing client accounts. As shown at 30 and 31 an activation process begins when a user with a Java-enabled network browser application an application responsive to com mands written in Java language views a page downloaded to the user from a cool site, and selects an icon representing a stamp credit offer Such selection activates the applet accompanying the information pertaining to the icon As noted earlier such applets could be written in the Java programming language Since that language is presently used extensively in networks such as the Internet, most existing network browsers are responsive to commands in that language i e they are Java-enabled. The activated applet routes a message to the stamp server identifying the selected icon and the network user who selected it The stamp server compares the user identity to its records and determines if the user is or is not a known client of the server decision 32 the user is not known does not have an existing client account , the stamp server executes operations 33 - 35 to create a new client account and proceeds to operations 36 when the new account is correctly established If the user is known the s tamp server jumps directly to operations 36 from decision 32.In operation 33 the server interacts with the user to set up the new account, and then checks to see if all the information required has been properly entered decision 34 If additional information is required the user is prompted operation 35 and interacts further to supply the additional information iteration of operation 33 When all required information has been properly entered, the stamp server advances to operations 36.In operations 36 the stamp server adds award credits to the client s account corresponding to the amount of credits stipulated in the stamp icon The server also sends the client user the first page of ad or other material of interest supplied by the sponsor refer to operations 21 in FIG 2 If the first page of material contains hyper-linked elements indicative of client reactions to the material, selection of such elements by the client re-activates the above-mentioned applet to transmit messages to the sta mp server identifying such selections If additional information is required to assess the client s response to a selected element no result at decision 37 the client is prompted operation 38 for the additional information When all required client reaction information has been registered at the stamp server, the stamp server performs operations 39.In operations 39 the stamp server provides the linking applet at the client with the network address URL of the ad server This concludes the interaction between the client and stamp server, but it may lead to ancillary interactions between the client and ad server, as suggested at 39 resulting in downloading of additional sponsor ad pages to the client s site These operations are conditional on the client acting to extend the activation process e g by clicking on hyperlinked text or graphics within the first page of ad matter sent by the stamp server Obviously, the client may terminate the activation process at any time by either logging off t he network or taking other action relative to the page currently viewed.4 Activities Ancillary to Activation. Activities ancillary to activation include inter-actions between clients and the ad server In such activities, additional pages of ad material are presented to the clients pages additional to the first page presented by the stamp server as described in the preceding section. Such activities are explained using FIG 4 As shown at 40 in this figure, if a client reacts to matter contained on the first page of sponsor material sent by the stamp server e g by clicking on hyper-linked text or graphics contained on that page the applet associated with the original stamp offer is re-activated to secure a link to the ad server i e to obtain the latter s URL as explained earlier This link enables the applet in cooperation with the client s network browser application to access the ad server site and download additional pages of sponsor ad matter or other materials operations 41 The addition al pages may contain hyper-linked text or other areas which if selected by the client would evoke additional interactions between the client and ad server The additional inter-actions may be used to award additional virtual stamp credits to the client e g via activations of additional links between the above applet and the stamp server and for any other purposes deemed important by the sponsor and or stamp management enterprise. 0068 FIG 5 illustrates redemption activities in which the client directly contacts the stamp management enterprise e g through a predefined URL for redemption The contact may be with the stamp server directly or with a separate processing entity if that becomes necessary e g due to excess client activation traffic at the stamp server If a separate processing activity is needed that entity would have to exchange client data with the stamp server either through the public network or through a private or dedicated link. As shown at 50 and 51 the client or pre-authorized representative of the client logs onto the server managing redemption i e the stamp server or another server entity if needed and interacts with the server to establish authorization to use the respective client account If additional information is needed for this decision 52 the user client is prompted for such operation 53.After establishing authorization, the server returns an indication of the current account balance, a nd interacts further with the user client operations 54 Such further interaction may be used to provide the client with access to a redemption catalog database maintained by the server If the client elects to proceed with a redemption purchase i e an exchange of part or all of the accumulated stamp credits in the client s account for one or more items in the catalog , that is handled in the further interaction operations 54 As indicated at 55 if a purchase is made, the server reduces the stamp point balance in the respective client account by the number of points needed for the purchase, and arranges for delivery of the purchased item s.6 Forms of Cool Pages and Stamp Icons. The format of a typical cool page is suggested schematically in FIG 6 and the format of a typical stamp presented on such page is indicated schematically in FIG 7 Aside from presentation of stamp offers, actual content of cool pages is irrelevant to the present invention Also, as suggested earlier, esthetics, animat ion effects, and other aspects of stamp icon appearance are also irrelevant. As seen in FIG 6, a typical cool page 60 contains cool matter 61 e g airline ticket prices or flight schedules unrelated to stamp offers and one or more stamp offer icons 62 The offers 62 may have different associated sponsors. A typical stamp format FIG 7 includes an area 70 indicating the number of virtual stamp credits applicable to selection of the respective icon, and one or more designs 71 The area 70 preferably should have uniform size, background and font characteristics for all stamp offers of a given type e g for all blue stamps offered by a particular stamp management enterprise The design s 71 could be different for different offers and or for offers of different sponsors.7 Data Collectable by the Stamp Management Enterprise. Tables in FIGS 8 - 13 are used to illustrate the type of data which can be assembled by the presently contemplated stamp management enterprise and its servers These tables indica te not only the variety of data available but also the pervasive global nature of that data and the masses of clients and sponsors to which it may relate The result of considering these tables should be an appreciation of the potential significance of this data not only to the stamp enterprise and its stamp offer sponsors but also to businesses and governmental institutions which need not be involved either in stamp management or sponsorship of stamp offers. Tables in FIGS 8 and 9 contain information about clients The table in FIG 8 includes data unique to individual clients i e client name, account identity, password, mail addresses postal and Email the postal address including a zip mail code , telephone number, date account was created, points currently accumulated in account, etc The table in FIG 9 contains demographic characteristics data for associating individual clients to groups of clients having common characteristics such as age, sex, salary range or income level , occupation , etc. The table in FIG 10 contains information about individual activation sessions relative to client stamp accounts This includes information such as the account identity string, the time at which the activity started and its elapsed time, the stamp type evoking the session, the ad page sent from the stamp server to the client in the session, the number of stamp credit points actually awarded in the session, the total number of available points that could have been awarded in that session, etc. The table in FIG 11 contains data about the ad page presented to the client, including the page identity, the identity of its owner sponsor, contact information designating how to contact the sponsor , a page description in text , keywords for extracting statistical information from such descriptions in searches, etc. Tables in FIGS 12 and 13 contain information about redemptions The table in FIG 12 contains information about redemption activities by clients, including the client identity, the d ate and time of redemption, the identity of the item purchased if two or more items are purchased in one redemption system, there will be two or more corresponding table entries , the account points applied to the purchase, and a status field a field actually reserved for future use , etc The table in FIG 13 contains data about purchased items per se such as the item identity, the owner of the catalog page describing the item i e the source manufacturer or distributor that actually owns and ships the item , a contact point for that owner, a description of the catalog page for the item, keywords for extracting statistical data from the description, etc. Row entries in these tables have the following meanings Entries are bytes representing either numeric integers or alphanumeric characters as specified respectively by indications Integer and Char in the Type column The number of bytes allowed for each entry is indicated in the Length column Constraints for entries are indicated in the Con straint column Constraints are represented by PK and FK Constraint PK means that the respective row entry in that table is unique to or has a primary appearance in that table Constraint FK means that the respective row entry has a secondary appearance in the respective table and a primary appearance in another table Although not shown here in order to simplify the drawing , it is noted that constraint indications FK should include associated indications of the identity of the table in which the respective row entry makes its primary appearance Row entries having no constraint indication may be assumed to appear only in the respective table. Entries common to plural tables include ClientID , Sponsor Owner , and ItemID ClientID s are alphanumeric character strings assigned to individual clients when their respective client accounts are established They should be unique within a stamp management enterprise i e a specific ClientID string should be assigned to one and only one client of the enterprise Sponsor Owner indications are character strings uniquely identifying sponsors of individual stamp offers ItemID indications are integer strings used to uniquely identify items purchased by redemption. .

No comments:

Post a Comment